Tips 6: Mobilcasino
Många spelare idag spelar på mobilcasinon. Vad är det då för någonting? Ett mobil casino är den mobila versionen som de allra flesta onlinecasinon har, för att spelare också ska kunna spela på sin mobil. De allra flesta spelare är mycket aktiva på mobilcasinon.
Varför finns mobilcasinon?
Det är välkänt att vi surfar allt mer via vår mobil idag. Surfing via dator blir mer och mer uttryckt på en kant när mobilerna gör intåg. Denna trend syns tydligt i all statistik som ges i exempelvis analysverktyget Google Analytics, och är givetvis också någonting som berör spelbranschen. För att hänga med i utvecklingen har de flesta onlinecasinon infört responsiva hemsidor. Dessa gör det möjligt för spelare att få en enkel och smidig layout för sin mobil för att slippa surfa på hemsidor gjorda för datorer i sin mobil.
Anledningarna till detta är flera:
Fler och fler spelare använder mobila enheter i allmänhet
Nu mer än någonsin är mobilen ett populärt verktyg för arbete och förströelse hos den stora befolkningen. Vi spenderar mer och mer tid på våra mobiler, därmed är givetvis företag som agerar online intresserade av att ta en del av den tiden till sina produkter. Facebook och Instagram konkurrerar således på ett plan med onlinecasinon och deras mobila lösningar.
Mobila enheter är omtyckta för deras smidighet
Det är uppenbart att de flesta spelare tycker det är smidigare att betta eller spela på sin mobil än på sin dator. Om man ska använda datorn måste man ta sig hem (om man inte har en laptop), sätta på datorn och sätta sig ned på samma plats under en längre tid. Det är inte många som är speciellt intresserade av det längre, således tycker man mer om att betta på mobilen. Det kan man göra var man vill, när man vill.
Detta hjälper givetvis särskilt när det kommer till livebetting på fotbollsmatcher exempelvis. Dessutom verkar det som om mobilcasinon skapar både bättre kundkonvertering, samt att kunder som spelar på mobilen spenderar mer tid på att spela än kunder som spelar på dator.
Mobilcasinon och sociala medier agerar på samma plattform
Att mobilcasinon och sociala medier finns på samma plattform, som vi redan berört ovan, hjälper att konvertera yngre människor mot spel. Personer födda på 90-talet och uppåt är definitvt en av de större användargrupperna av sociala medier, men spelar knappt på fysiska casinon över huvud taget. De är dessutom duktiga på teknologi, och kräver bra användargränssnitt och snabb statistik direkt i mobilen.
Det verkar som om iGaming och sociala medier börjar på sätt och vis konvergera, och casinona måste hålla sig uppdaterade om de vill locka också yngre kunder och inte bara de i medelåldern och uppåt. Mobilcasinon kan vara ett av de verktyg som senare visar sig framgångsrikt för att göra just detta.
Mobilcasinon ger en ny upplevelse
Det är ingen överraskning att det är väldigt annorlunda att spela spel på mobilen gentemot datorn. Man får en helt annan känsla för det som pågår när man kan välja att spela när man vill. Spelen har dessutom möjlighet att ta del av de olika sensorerna i mobilen för att höja upplevelsen än mer. Spelare älskar uppenbarligen möjligheten att spela på mobilen och den upplevelsen de får, därför är det ett enkelt val för casinona att erbjuda en sådan tjänst.
Mobila gamblers spenderar mer pengar än traditionella sådana
Givetvis leder alla dessa positiva punkter till ett resultat, som också är det viktiga. Mobila gamblers spenderar mer pengar på sitt spelande än traditionella sådana. När det är lättare, roligare och bättre blir ofta resultatet sådant. Mobila gamblers spenderar inte bara mer pengar, men har en konverteringsprocent på nästan den dubbla jämfört med de på datorer. De konverteras också snabbare till betalande kunder, sätter in mer pengar och börjar mer bettingsessioner.
Detta är givetvis imponerande metrics, och det är inte förvånande att casinon vill dra nytta av den utvecklingen. Mobilcasinon är därför garanterat här för att stanna, så länge som spelare tycker om tjänsten.